Read Le catene del desiderio by Johanna Lindsey Free Online


Ebook Le catene del desiderio by Johanna Lindsey read! Book Title: Le catene del desiderio
The author of the book: Johanna Lindsey
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 499 KB
Edition: Euroclub
Date of issue: 1995
ISBN: No data
ISBN 13: No data

Read full description of the books Le catene del desiderio:

Nel corso del XII secolo il tormentato regno d'Inghilterra vive una delle pagine meno edificanti della sua storia: sull'ambito trono anglosassone si è insediato il debole re Stefano e nell'intero paese ordine e giustizia hanno ceduto il passo alla sommaria legge del più forte. A pagare il prezzo più alto di questo stato di cose sono, ovviamente, gli indifesi, e così la bellissima Rowena, orfana di padre, si trova costretta da un meschino ricatto dell'iniquo fratellastro Gilbert a dover cedere la sua verginità a un vecchio lascivo.

Contro la crudele prepotenza degli uomini interviene però il destino e il malefico vecchiaccio stramazza prima che si compia il viscido con giungimento. Un legittimo erede del defunto è tuttavia indispensabile agli ambiziosi piani di Gilbert, che provvede alla bisogna costringendo la sorellastra a violentare, per tre notti di fila, uno sconosciuto fatto rapire in una taverna e costretto in catene in una camera segreta del grande castello. La fuga dell'uomo mette finalmente fine alla squallida vicenda.

Ciò che però Rowena e Gilbert, ahiloro, ancora ignorano è l'identità dell'aitante ostaggio: Warrick de Chaville, signore di Fulkhurst, nobile e valoroso condottiero, celeberrimo per l'encomiabile coraggio, lo smisurato orgoglio e il grande spirito vendicativo. Prende in questo modo il via una storia avventurosa e romantica, densa di spirito cavalleresco e di subdoli intrighi, di ignobili perfidie e di eroici gesti; una storia che appassiona e invita a sognare di un' era lontana e affascinante, popolata da bellissime dame e intraprendenti cavalieri.

Read Ebooks by Johanna Lindsey



Read information about the author

Ebook Le catene del desiderio read Online! Johanna Helen Howard was born on March 10, 1952 in Germany, where her father, Edwin Dennis Howard, a soldier in the U.S. Army was stationed. The family moved about a great deal when she was young. Her father always dreamed of retiring to Hawaii, and after he passed away in 1964 Johanna and her mother settled there to honor him.

In 1970, when she was still in school, she married Ralph Lindsey, becoming a young housewife. The marriage had three children; Alfred, Joseph and Garret, who already have made her a grandmother. After her husband's death, Johanna moved to Maine, New England, to stay near her family.

Johanna Lindsey wrote her first book, Captive Bride in 1977 "on a whim", and the book was a success. By 2006, with over 58 Million copies of her books have been sold worldwide, with translations appearing in 12 languages, Johanna Lindsey is one of the world's most popular authors of historical romance.

Johanna's books span the various eras of history, including books set in the Middle Ages, the American "Old West" and the popular Regency England-Scotland. She has even written a few sci-fi romances. By far the most popular among her books are the stories about the Malory-Anderson Family, a Regency England saga.


Ebooks PDF Epub



Add a comment to Le catene del desiderio




Read EBOOK Le catene del desiderio by Johanna Lindsey Online free

Download PDF: le-catene-del-desiderio.pdf Le catene del desiderio PDF